Björn Borg

Varumärkesbyggande Content Marketing för Björn Borg

Klädmärket Björn Borg befinner sig på en spännande resa som ska föra varumärkets identitet närmare sportmode. Till sin hjälp har de oss på Content Innovation, som profilerar Björn Borg som ett sportmodeföretag genom nya, digitala koncept.

Vi har tagit ett grepp om strategin och producerar innehållet till den digitala satsningen. Konceptet kretsar kring intressanta sportprofiler som tydligt knyter varumärket till sportmode och samtidigt genererar merförsäljning och ökad konvertering.

Genom att kombinera film, bild och textmaterial placerar vi Björn Borg i ett sammanhang som för varumärket närmare målet – att hamna ”top of mind” hos målgruppen när de kommer till sportmode. Vi på Content Innovation producerar även poster för sociala medier som tillsammans med nyhetsbrev sprider innehållet till den relevanta målgruppen.

Först ut bland sportprofilerna var fightern Camila Rivarola. Se resultatet hos Björn Borg, och kolla in filmen nedan.

Läs mer om vad vi kan göra för er inom digital kommunikation!

 

Digital kommunikation i form av koncept, strategi och innehållsproduktion.

Vill du veta mer om detta case?

Kontakta Per Boström


Låt Content Innovation hjälpa ditt varumärke att växa

Kontakta oss

Fler case