Bravida

Intern­kommunikation som skapar relationer

Bravidakoncernen har över 8 000 anställda och omsätter drygt 11 miljarder kronor. Företaget har anor från 1920-talet men finns i sin nuvarande form sedan 2000, då Telenors installationsverksamhet gick samman med BPA.

Att förmedla en enhetlig Bravidakänsla med tydliga visioner står sedan dess högt upp på prioriteringslistan. Content Innovation jobbar nära Bravidas informationsavdelning och skapar tillsammans med den en rad produkter i flera kanaler. Huvudkanalen för att nå medarbetarna som finns på nära 100 kontor runt om i Sverige är interntidningen Bravisen. Vi står för hela produktionen, från text och bild till design och koncept, för att skapa en interntidning som hjälper Bravida att bilda en närmare relation till sina medarbetare.

Konferenstidningen Summerat

Två gånger om året skapar vi även konferenstidningen Summerat. Vi bevakar allt som diskuteras och när alla deltagare åker hem dag två får de med sig en tidning i handen med de viktigaste budskapen. Är ditt företag också i behov av bättre internkommunikation? Kontakta oss!

bravisen_summerat

Den officiella Bravidafilmen

Vi har skapat filmen som Bravida använder i upphandlingar och employer branding-syften i alla länder de är verksamma. Kolla in den här:

Läs mer om möjligheterna inom interntidningar och video.

Vill du veta mer om detta case?

Kontakta Lars Frank


Låt Content Innovation hjälpa ditt varumärke att växa

Kontakta oss

Fler case