Clas Ohlson

Nyhetsbrev som konverterar

Content Innovation skapar skräddarsytt innehåll till Clas Ohlsons nyhetsbrev som når 1,8 miljoner kundklubbsmedlemmar. Kunderna får en personlig mix av exklusiva erbjudanden, inspirerande artiklar och intressanta tips som med en formstark inramning gör nyhetsbreven till ett email man ser fram emot. Genom att arbeta med content i nyhetsbrev ökar konverteringar, avregistreringstakten sjunker och långsiktiga kundrelationer skapas. Det är grunden till högpresterande email marketing.

clas-olson-customer-service

Konceptutveckling för kundbemötande inom Clas Ohlson

För att skapa utomordentligt kundbemötande behövs entusiasmerande internkommunikation, som engagerar i stället för att skriva på näsan. Det här var Content Innovations utgångsläge när vi för Clas Ohlson utvecklade konceptet av att vara The Clas Ohlson Go-To Guy, som får anställda att visualisera precis vilket kundbemötande som behövs för att ge Clas Ohlsons kunder den absolut bästa upplevelsen i butik.

Konceptet fick form i bland annat inspirerande filmer, manualer samt material till presentationer och utbildningar, som gör budskapet lättillgängligt och tilltalande för Clas Ohlsons tusentals anställda.

Clas Ohlson är kända för att ständigt sträva efter den perfekta kundupplevelsen – vi på Content Innovation är stolta över att vara en del av det arbetet.

Läs mer om våra nyhetsbrev.

Vill du veta mer om detta case?

Kontakta Per Boström


Låt Content Innovation hjälpa ditt varumärke att växa

Kontakta oss

Fler case