Electrolux

Content marketing som lyfter digitala kampanjer 

Electrolux storsatsar på content marketing – och har Content Innovation som samarbetspartner.

Electrolux sätter målgruppen i fokus genom att bjuda på spännande recept och inspirera med trendiga ingredienser. Tillagningen sker med kockarnas favoritmetoder och sätter produkter och tekniker i ett sammanhang som tar Electrolux närmare sin kundkrets.

Produktion

Vi på Content Innovation producerar innehåll i form av filmer, bilder och artiklar samt gör webbpublicering i EpiServer och inlägg på sociala medier. Utgångspunkten för innehållet är att ge matlagningstips och recept som genom sin utformning även driver organisk söktrafik, leder till konvertering hos återförsäljare och bygger varumärket i sociala medier.

Se innehållet på electrolux.se, och kika på våra filmer nedan.

 

 

Webbutikers produktsidor har ofta svårt att ta sig upp i rankningen av sökningar som inte är produktbaserade. Lösningen är genomtänkt content marketing som använder sig av sökoptimerade begrepp som är relevanta i perioden.

Varje kampanj behöver i dag en contentplan för att fånga uppmärksamhet och dra till sig besökare, samt se till att besökarna på plats får en förhöjd upplevelse genom digitala insatser. Det tar vi på Content Innovation hand om.

 


 
 

Content, sökoptimerade artiklar, video och webbpublicering.

Läs mer om vad vi kan bidra med inom content marketing

Vill du veta mer om detta case?

Kontakta Per Boström


Låt Content Innovation hjälpa ditt varumärke att växa

Kontakta oss

Fler case