Norrlands Guld

Social media strategy som gör Norrlands Guld till en vän

Bra social media marketing handlar om att sluta vara ett företag och bli en vän. Någon man kan identifiera sig med, få utbyte av, och vara sig själv med för en stund. När Content Innovation tog fram innehållsstrategin för ett av Sveriges mest välkända och gemytliga varumärken, Norrlands Guld, var framgångsreceptet givet – humor. Med avslappnat skrattframkallande inlägg om aktualiteter och vardagsfunderingar skapar Content Innovation en personlig röst för ett varumärke, som har gett en rungande respons.

Engagement rate för Norrlands Gulds Facebook inlägg ligger på en imponerande nivå av 9%, vilket kan jämföras med det snitt på 0,7% som alkoholleverantörer brukar ligga på.

Knepet ligger i timing, tonalitet, finurlighet och humor – men mest av allt, att helt enkelt vara den där vännen med glimten i ögat som man gärna vill koppla av med.

 

Läs mer om hur vi ser på social media strategy här.

Vill du veta mer om detta case?

Kontakta Andreas Leijon


Låt Content Innovation hjälpa ditt varumärke att växa

Kontakta oss

Fler case