Content marketing strategy

Vi är experter på content marketing, och skapar innehållsmarknadsföringen som intresserar din målgrupp, stärker ditt företags position och bildar djupare relationer med kunderna. Uttrycket kan ske genom exempelvis redaktionellt innehåll, video, nyhetsbrev, sociala medier, podcasts och magasin – och gärna med ett kanaloberoende flöde som ger ett helhetsintryck för mottagaren.

Det här Content Innovations expertis! I dag skapar vi content för kunder som Electrolux, Stadium, Clas Ohlson och Svenska Spel, alltid med mätbart resultat i fokus.

Det finns fantastiskt många möjligheter att skapa content marketing genom flera olika plattformar. Vi hjälper dig att ta fram en strategi och contentplan utifrån din målgrupp, syfte och mål, samt planerar mixen av kanaler och budskap för bästa effekt. Insatser mäts och respons analyseras, för att ständigt styra oss mot högsta möjliga konverteringsgrad och belöning för investeringarna i form av kundlojalitet.

Insatser som ger mätbara resultat

Vi är contentbyrån som erbjuder ett helhetsgrepp kring din content marketing, med samlade kompetenser från både magasinvärlden och från digitala redaktioner. Hos oss samarbetar några av Sveriges bästa formgivare, redaktörer och copywriters med konsulter inom SEO, sociala medier och webbkommunikation för att alltid ge kunden en skräddarsydd lösning. Med ett strategiskt tänk kring köpresans olika faser kombineras design, budskap och paketering för att se till att insatserna alltid ger effekt.

Content Innovation tar hand om din content marketing från ax till limpa, och ser till att investeringarna omvandlas till resultat.

Det här kan Content Innovation göra för dig:

• Strategi och innehållsplan
• Analys av målgrupp, primära kanaler och budskap
• Strategi för synergieffekter för andra marknadsföringsåtgärder
• Produktion av content, i form av exempelvis texter, bilder, styling, formgivning och video
• Anpassat innehåll till valda kanaler, med fokus på konverteringar inom digitala kanaler
• Sökordsoptimering av ditt innehåll som driver in organisk söktrafik
• Analys och mätning av insatsernas effekt

 

Vill du höra mer om möjligheterna inom content marketing, kontakta gärna Lars Frank.

Läs mer om hur vi skapar content marketing för Electrolux här.