Kundtidningar och interntidningar

Den tryckta tidningen fortsätter leverera resultat i vårt digitala samhälle! Genom en gedigen analys av syfte, målgrupp och distributionsmöjligheter kan en tryckt kundtidning eller interntidning göra att dina kunder eller medarbetare lägger över 30 minuter av sin tid på din produkt, dessutom med en hög konvertering. Undersökningar visar att hela 36 procent har köpt en produkt som de har läst om i en tidning – och allra bäst effekt får de magasin som är en del i en större multikanalstrategi med webb och sociala medier.

Låt några av Sveriges bästa formgivare skapa din tidning.

Vi skapar tidningar som ökar engagemang för ditt varumärke, oavsett om det handlar om en interntidning som ska bilda gemenskap i företaget eller en kundtidning som ska sälja dina tjänster och varor. Hos Content Innovation gör vår kombination av tidningsdesign av internationell toppklass och tidningsmakare med sinne för effekt och försäljning att vi producerar några av Sveriges vassaste magasin. Minst lika viktigt är vår erfarenhet av rätt distribution och uppföljning med mätningar av tidningen, för att visa att den uppfyller sina uppsatta mål. Alla dessa delar finns med i vår kvalitetssäkrade arbetsmodell för magasin, som vi gärna berättar mer om för dig.

Kontakta Lars Frank för att höra mer.

36% har köpt en produkt som de har läst om i en tidning.

Läs mer om några av våra tidningar för kunder som Bravida, Svenska Spel, Stadium och Orbion.