Podcast med affärsfokus

Podcasts är en unik kanal för att djupgående skapa relation till befintliga och presumtiva kunder. Överallt blir dina budskap en roligt och intressant kompis till din målgrupp. På gymmet, i bilen, i löparspåret, på bussen till jobbet eller hemma i köket när du lagar mat. Tack vare mobilen kan lyssnarna ta till sig dina budskap överallt och även lyssna på dina budskap samtidigt som de gör annat.

Kom dina kunder nära – med hjälp av en podcast.

Podcasts passar oerhört bra för innehåll som är kunskapsbaserat och bjuder lyssnaren på ny fakta inom ditt expertområde. För Weibulls har vi exempelvis skapat podcasten Smaklöken som ger handfasta tips kring odling av ätbara växter, och hur du förädlar råvarorna i köket. Självklart är här distributionen oerhört viktig för att en påkostad podcastproduktion ska få lyssnare. Genom topplistor på exempelvis iTunes kan du få en väldigt stor effekt på lyssnarantalet när du hamnar högt upp i din kategori.

Content Innovation hjälper dig med allt från idé och inspelning till att analysera vilket stöd i andra kanaler den behöver för att nå ut. Kontakta Lars Frank för att få veta mer om hur podcasts kan bli en del av effektiv content marketing.

Över 1 miljon svenskar lyssnar på podcasts.

Källa: Orvesto

Läs mer om hur vi har utvecklat podcasten Smaklöken för Weibulls.