fbpx

Arkitekten får ny form

Content Innovation återupptar samarbetet med branschorganisationen Sveriges Arkitekter när medlemstidningen får ny form. ”Ci har en ovärderlig redaktionell kompetens”, säger mediechef Maria Blom.

Under hösten har Cis art directors Agnes Dunder och Johan Blomgren gett branschtidningen Arkitekten ny kostym.

– Vi utgick från den läsarundersökning som gjorts för att skapa en form som arkitekter känner sig hemma med. Grunden är ren och enkel, men innehåller även formmässiga lekar som bryter av och presenterar innehållet på ett kreativt sätt. Förhoppningsvis har vi skapat en tidning som lockar till läsning och är rolig att bläddra i, säger Agnes Dunder.

Nu fortsätter arbetet med att formge tidningen, som kommer ut åtta gånger om året till förbundets medlemmar.

”Vi har arbetat med Ci i omgångar sedan 2013 och fått ovärderlig hjälp att utveckla våra redaktionella produkter. Det har lyft medlemsnöjdheten och ekonomin i projekten men viktigast för oss har varit att få ta del av deras starka redaktionella kompetens.”

Maria Blom, mediechef på Sveriges Arkitekter

I uppdraget ingår även formgivning av tidskriften Arkitektur som ges ut av Arkitektur Förlag åtta gånger om året. Den grundades 1901 och är Sveriges äldsta arkitekturtidskrift.