fbpx

Content Innovation hjälper GK att öka sin synlighet

Gunnar Karlsen AB, Skandinaviens ledande leverantör av klimatsmarta fastighetslösningar, satsar på content marketing för att öka sin synlighet på den svenska marknaden. Content Innovation får byråuppdraget, som innefattar strategi, produktion och distribution.

Norskägda GK – Gunnar Karlsen AB – är en skandinavisk storspelare inom hållbara och totaltekniska lösningar för ventilation, kyla, byggnadsautomation och rör. Nu inleder Gunnar Karlsen Sverige AB en satsning på content marketing för att öka synligheten och varumärkeskännedom om GK på den svenska marknaden tillsammans med Content Innovation. 

– Vi har under en längre tid jobbat internt med vår nya strategi G-Kraft för att bygga en stabil och enhetlig grund att stå på. Nu är tiden mogen att marknadsföra oss och öka vår närvaro i digitala kanaler. Vi har funnit en bra och erfaren partner i Content Innovation som förstår vår verksamhet och kan hjälpa oss att fylla budskapet med det innehåll vi vill lyfta fram, säger Asmaa Jacobsson, kommunikatör på GK Sverige. 

Samarbetet mellan GK och Content Innovation inleds med ett strategiarbete under våren och övergår sedan i löpande produktion av rörligt, socialt och textbaserat innehåll för GK:s digitala kanaler. Genom systerbyrån Always on Media kommer Ci även ansvara för distribution av det innehåll som produceras samt för SEO. 

– GK har gjort allt i rätt ordning. De har tagit fram en långsiktigt intern strategi och gjort ett gediget varumärkesarbete som resulterat i ny grafisk profil och en ny hemsida. Alla förutsättningar för att skapa riktigt bra innehåll finns på plats. Dessutom har GK en tydlig hållbarhetsprofil som passar oss på Ci fint – det här känns jättekul, säger Johan Åberg, byråchef på Content Innovation. 

Natalie Roos, som nyligen anslöt till Ci från OTW, blir kundansvarig för GK.