fbpx

Ökad omsättning trots pandemi

Det färska bokslutet från Content Innovation visar på ett nytt starkt år för bolaget. Med en total omsättning på knappt 27 miljoner ökade Ci omsättningen med tio procent jämfört med året innan. Detta under ett år som präglades av covid-19.

– Vissa saker fick vi pausa och ställa in, men på det stora hela gick våra affärer väldigt bra under 2020. Utmaningarna har snarare legat i att vi tvingats till mer hemmajobb och andra restriktioner, säger Per Boström, vd på Content Innovation. 

Resultatet för 2020 blev 4 miljoner kronor vilket betyder en vinstmarginal på 14,5 procent.

Ci lyckades landa många nya uppdrag under 2020 vilket kommer synas först på kommande år. 

– Nu satsar vi ännu mer! Från och med i höst kommer vi lägga mer resurser på sälj och marknadsföring. Dessutom växer vårt videoerbjudande kraftigt för varje dag med vår nya Head of video, Sanna Lennartsson, på plats, säger Per Boström.