Leadsgenererande content om smart data

Dun & Bradstreet är ett globalt företag som hjälper sina kunder med data och analys. En typisk kund är marknadsföringsavdelningen som behöver addera data till sina målgrupper eller riskavdelningen som behöver data för att ta affärskritiska beslut. Kunderna är verksamma inom en rad olika branscher, som bank och finans, offentlig sektor och myndigheter, fastighet, försäkring, handel och tillverkningsindustri, men de har en tydlig sak gemensamt – de har valt att arbeta datadrivet.

Givetvis är data även det som Dun & Bradstreet marknadsinsatser bygger på och med hjälp av leadsgenererande content ser vi till att innehåll för varje steg av kundresan stöttar både sälj- och marknadsteam.

De jobbar intensivt med sociala kanaler, nyhetsbrev, marketing automation, nurturing-flöden samt med att skapa en intressant kunskapsbank. Varje kanal kräver anpassat innehåll för att kännas relevant och tillsammans med Content Innovation har D&B testat sig fram och skapat olika nya format.

Konkret handlar det om att vi producerar artiklar, trendrapporter, whitepapers, kundcasefilmer, annonser till kampanjer – och mycket mer.

Vi jobbar med det nordiska teamet men även mot brandavdelningen och stöttar upp i det globala varumärkesarbetet.

Svårt att fatta vad D&B verkligen gör för sina kunder? Kolla in videon om hur Mio möbler ökade sin försäljning med upp mot 20 procent tack vare D&Bs tjänster 👇

Vill du veta mer om vad vi gör för den här kunden? Hör av dig till Helena Distner!

Föregående
Föregående

EM-guld x 2

Nästa
Nästa

Tyresö kommun väljer Content Innovation