Strategi för uppstickare inom förnybar energi

Fugen

Det schweiziska energiföretaget FuGen (Future Generation) etablerar sig på den nordiska marknaden. Vi på Content Innovation har satt varumärke, grafisk profil och utvecklat ny webbsida.

FuGen är ett energibolag som utvecklar, driver och förvaltar förnybara energitillgångar. Det betyder att de exempelvis anlägger vindkraftsparker, men satsar även på solenergi, vätgasproduktion och energilagring av förnybar energi.

Företaget har sin bas i Schweiz men sedan ett tag tillbaka har de valt att satsa på Norden och framför allt Sverige. Vi på Ci har hjälpt dem att sätta en brand story och en ny grafisk profil som attraherar den nordiska marknaden.

Vi har dessutom utvecklat en ny webbsida, Fu-gen.com, och håller i dagarna på att sätta en strategi för hur företaget framåt ska jobba med innehållsdistribution i egenägda kanaler.

Vi uppskattar verkligen att jobba med Ci! De utmanar oss att tänka nytt samtidigt som de lyssnar in våra behov. Vi är väldigt nöjda med resultatet – vi har fått en look och ett språk som verkligen representerar oss som bolag.
— Linda Mellin, Business Development Director på FuGen

Vill du veta mer om vad vi kan inom varumärke och strategi? Kontakta gärna Helena Distner.

Föregående
Föregående

Formstudio för Vetenskapsmedia

Nästa
Nästa

Arkitekten får ny form