Ci tar över svensk klassiker

Konsumentmagasinet Råd & Rön har sedan 1958 (!) varit konsumentens bästa vän och hjälpt oss vanlisar att göra ekonomiska och hållbara val i butikerna. Cis formgivare Agnes Dunder och Anna Lundin har fått äran att ta över formgivningen av denna svenska klassiker. Vi kommer producera tio nummer per år i tätt samarbete med redaktionen.

Vi är väldigt nöjda och glada med samarbetet! Gänget på Ci lyckas på ett väldigt fint sätt med utmaningen att förpacka vårt ofta komplexa och omfattande innehåll i en luftig, lättläst och också snygg printkostym. Vi gillar extra mycket att de tar sig tiden att addera en extra kreativ krydda i layouten.
— Jennie Malmberg, redaktionschef

Utöver formgivning sköter vår inhouse-fotograf Johan Arthursson fotografering till omslaget för varje nummer. Det blev lite kladdigt i studion när vi plåtade äggtest i våras.

Uppslags-potpurri.

Råd & Rön är ett av Sveriges mest kända varumärken och har alltid haft en form som sticker ut i tidningshyllan. Vi ska göra vårt bästa att fortsätta utveckla formen och tilltalet så att det känns seriöst, samtidigt som det lockar till läsning.
— Agnes Dunder. Art director

Vill du veta mer om hur det funkar att lägga ut tidningsdesign på oss? Hör av dig till Johan Blomgren eller Per Boström för att boka ett möte!

Föregående
Föregående

Legobaserad stop motion för Sandvik

Nästa
Nästa

Drömmen om ett språkmuseum