Bisnode är ett analysföretag med verksamhet i 19 europeiska länder. På Bisnode arbetar över 2 100 experter med att varje dag tolka, förädla och analysera data som ligger till grund för deras kunders affärsbeslut. Bisnodes kunder är verksamma inom en rad olika branscher, som bank och finans, offentlig sektor och myndigheter, fastighet, försäkring, handel och tillverkningsindustri, men de har en tydlig sak gemensamt – de har valt att arbeta datadrivet.
Givetvis är data även det som Bisnodes marknadsinsatser bygger på och med hjälp av leadsgenererande content ser vi till att innehåll för varje steg av kundresan stöttar både sälj- och marknadsteam.
Bisnode jobbar intensivt med sociala kanaler, nyhetsbrev, marketing automation, nurturing-flöden samt med att skapa en intressant kunskapsbank på Bisnode.se. Varje kanal kräver anpassat innehåll för att kännas relevant och tillsammans med Content Innovation har Bisnode testat sig fram och skapat olika nya format, som exempelvis explainers och korta teasers.
Konkret handlar det om att vi producerar artiklar, trendrapporter, whitepapers och kundcasefilmer som stöttar Bisnodes contentstrategi.
Vi på Ci sköter även språkkoordinering och ser till att samtliga marknader förses med relevant content.