Bravida

En härlig kombo av intern och extern kommunikation

Bravida har varit med oss på Ci sedan starten och växt i samma fina takt. I dag kommunicerar kunden genom flera relevanta kanaler och stories som ska fungera både internt och externt. 

Från början var interntidningen Bravisen den enda kanal som nådde alla anställda på Bravida, då alla inte ha en företagskopplad mobilen eller dator. I dag är det annorlunda där den dagliga kommunikationen med medarbetarna sker med en egen framtagen app. Här finns ett socialt flöde som vi stöttar med framför allt videoposter, både längre videoreportage och kortare videos. 

En stor utmaning för Bravida är att företaget består av flera olika yrkeskategorier, på platser runt om i hela Skandinavien. Dessutom har Bravida haft en spännande tillväxtresa med en rad förvärv som gått från att vara ortens lilla rörmokare till att bli en del i en nordisk koncern. Vi ska få alla att känna en tillhörighet och ett engagemang för Bravida. 

Från tidning till rörligt

Interntidningen Bravisen har länge varit Bravida Sveriges enda riktiga kontakt med alla anställda. Nu med en egen app kan interntkommunikationen nå ut snabbare och i flera olika former.

Klätterhallen i Umeå i nytt ljus efter Bravidas installationer. Ci fick göra ett besök för att fota och filma strax före invigningen.

Extern eller intern kommunikation? Eller både och?

Går det att göra extern och internt kommunikation av samma reportage? Ja, det tycker vi och Bravida är ett lysande exempel på det. Genom att söka upp ett spännande projekt som Bravida är med och bygger kan vi åka dit med ett reportageteam.
Vad säger medarbetarna som jobbar med det? Vad säger projektledarna? Och – vad tycker kunden och övriga samarbetspartners? Med oss hem får vi en artikel till interntidningen, en caseartikel för sajten och en casefilm för externa sociala kanaler samt en video för den interna appen.