Visste du att skogsnäringen är superviktig för omställningen till en mer hållbar värld?
Inte? Det hade faktiskt inte vi heller superbra koll på innan vi började jobba med det härliga gänget på Skogsindustrierna, branschorganisationen för Sveriges skogsbolag som gör produkter av skogsråvara.
Men rätt snart fick vi klart för oss att det är precis det där som vi behöver berätta – om och om igen, vecka ut och vecka in.
Tillsammans med Skogsindustriernas organisation satte vid denna huvudstory för kommunikationen mot allmänhet, politiker och de som jobbar inom näringen. Genom olika kanaler och med skiftande tilltal och innehåll beroende på målgrupp berättar vi substories som visar på hur dagens produkter av skog och spännande innovationer från näringen gör att vi kan minska användandet av fossila material och bränslen. Ett måste för klimatet.
Hållbarhet och mer specifikt klimatfrågan. Det är något som alla vill prata om just nu och något som enar samtliga målgrupper.
Vi tog fram nya koncept och design för magasin och sociala kanaler samt skiftade om kundens budget så att merparten i dag går till produktion och distribution i sociala kanaler. Vi tittade över målgrupper och satte strategier för content och sociala medier. Och mycket mer.