Visit Sweden

Design, mat och natur – så marknadsför vi Sverige

Finns det ett mer ärofyllt uppdrag än att marknadsföra Sverige? Vi har svårt att tänka oss det och är jättestolta över vårt samarbete med Visit Sweden.

Att vi dessutom fick chansen att berätta för resten av världen om den fantastiska svenska naturen, designen och maten gjorde inte direkt det hela sämre.

Allt började med fem filmer som skulle stärka Sveriges position som destination för naturälskare. Ur fem olika perspektiv berättade filmerna om hur naturen är en självklar del av den svenska livsstilen tack vare Allemansrätten – och att unika svenska naturupplevelser är precis lika tillgängliga för de som besöker Sverige.

Nästa uppdrag blev att hitta ett koncept för att lyfta Stockholm, Malmö, Göteborg och Umeå som självklara resmål för en designintresserad målgrupp. Lösningen blev ”An Insider’s Guide”, där välkända profiler inom mode, arkitektur och design fick visa vägen till sina favoritplatser och designupplevelser i deras respektive hemstäder. Konceptet togs ut i text och bild för visitsweden.com och i rörliga format för sociala kanaler.

Efter natur och design gick turen vidare till mat, där det svenska smaker, rätter och restauranger skulle säljas in till foodies över hela världen. Leveransen blev en serie välsmakande artiklar om svensk mat och guider till den svenska matscenen.

KONCEPTUTVECKLING
PRODUKTION TEXT OCH BILD
FILMPRODUKTION
RÖRLIGT FÖR SOCIALA KANALER
FLERSPRÅKSPRODUKTION
SEO
Johan Åberg
Account Director
070–992 72 92
Mer om Ci

Svensk design håller absolut världsklass och den svenska matscenen tillhör de mest spännande i hela världen. Ci:s uppdrag var att i text, bild och film förmedla just detta – och därmed bidra att öka intresset för Sverige som design- och matdestination.

Find yourself in Swedish nature

Undersökning efter undersökning slår fast att svenskarna är ett av världens mest välmående folk. En av hemligheterna bakom dessa fina resultat är naturen som är en självklar del i många svenskars liv. I ett glesbefolkat land, som dessutom hittat på den geniala idén allemansrätten, finns den vackra, rogivande och välgörande naturen alltid runt hörnet.

Genom konceptet ”Find yourself in Swedish nature” ville vi visa att den svenska naturen är minst lika lättillgänglig för Sveriges turister. I fem olika filmer bjöd vi in resten av världen till Sverige för att vandra, paddla, bada, campa – och hitta sig själva i den svenska naturen.