Finns det ett mer ärofyllt uppdrag än att marknadsföra Sverige? Vi har svårt att tänka oss det och är jättestolta över vårt samarbete med Visit Sweden.
Att vi dessutom fick chansen att berätta för resten av världen om den fantastiska svenska naturen, designen och maten gjorde inte direkt det hela sämre.
Allt började med fem filmer som skulle stärka Sveriges position som destination för naturälskare. Ur fem olika perspektiv berättade filmerna om hur naturen är en självklar del av den svenska livsstilen tack vare Allemansrätten – och att unika svenska naturupplevelser är precis lika tillgängliga för de som besöker Sverige.
Nästa uppdrag blev att hitta ett koncept för att lyfta Stockholm, Malmö, Göteborg och Umeå som självklara resmål för en designintresserad målgrupp. Lösningen blev ”An Insider’s Guide”, där välkända profiler inom mode, arkitektur och design fick visa vägen till sina favoritplatser och designupplevelser i deras respektive hemstäder. Konceptet togs ut i text och bild för visitsweden.com och i rörliga format för sociala kanaler.
Efter natur och design gick turen vidare till mat, där det svenska smaker, rätter och restauranger skulle säljas in till foodies över hela världen. Leveransen blev en serie välsmakande artiklar om svensk mat och guider till den svenska matscenen.