Content Innovation kammar hem flera nya uppdrag

2019 blev ett bra år för Content Innovation. Med en omsättning på 24,2 MSEK och en vinstmarginal på 17,5 % går utveckling minst sagt strålande. Då flera nya uppdrag trillat in på kort tid förväntas även 2020 bli ett starkt år.

Nya uppdrag i korthet:

Spendrups Bryggerier tar Content Innovations hjälp med webbutveckling, SEO och copy.

Swedish Scaleups är ett samverkansprojekt där tio företagsinkubatorer och science parks gått samman för att hjälpa fler företag växa. Projektet har aggressiva mål och har tagit Ci till hjälp för att lyckas. Uppdraget? Contentstrategi, produktion, webbutveckling, distribution, med mera. 

”Vi är väldigt imponerande av det arbete vi sett Ci göra åt andra aktörer med komplexa värdeerbjudanden. Det känns väldigt roligt att kunna arbeta med content marketing som ett sätt att både erbjuda konkret nytta och samtidigt positionera Swedish Scaleups som den ledande aktör vi är på väg att utvecklas till.”

Fredrik Larsson, kommunikationsansvarig, Swedish Scaleups 

• Organisationerna Grafiska företagen och Gröna arbetsgivare har valt Ci som samarbetspartner för att lyfta deras contentarbete. Uppdraget omfattar både strategi och contentproduktion. 

• Fondkommissionären Mangold erbjuder finansiella tjänster till företag, institutioner och privatpersoner. Ci kommer i ett första steg bistå i produktionen av bolagets årsredovisning. 

”Vi är superstolta över förtroendet från nya (och gamla) kunder! Det är med stor entusiasm vi tar oss an 2020.”

Per Boström, vd, Content Innovation