Vi hjälper er att förändra, påverka, underhålla, sälja, you name it. Framgångsfaktorerna för att lyckas är stark förankring i strategi, fantastiska berättelser, smarta distributionsknep, slående visuella lösningar och att aldrig göra avkall på kvalitet.

Tre viktiga käpphästar

Konvertering är kung

Vi släpper aldrig historier vind för våg. Med våra kunders skifte från print till digitalt kommer betydligt bättre möjligheter att nå rätt och konvertera med hjälp av content marketing.

Ni är inte kunder

Vi vill väldigt ogärna se på vårt förhållande som beställare och utförare. För oss är det viktigt att våra samarbeten är just samarbeten och att vi tillsammans skapar ett starkt team. Först då kan vi uträtta underverk.

Kan man inte bara få ha lite kul?

Vi lägger en enormt stor del av våra liv på jobbet. Hur kan vi orka leva med den insikten? Jo, vi måste ha kul och må bra på jobbet! Sunda och roliga kundrelationer är därför superviktigt för oss. Oj, vilka bra resultat det blir då och på kuppen får vi alla ett lite lyckligare liv.

Content Innovation kan ha kul även efter klockan 17. Bild från ljuvliga Rotterdam.

Häng på, nu växlar vi upp!

Vi är grymma på

Kreativa koncept
Med ett vitt begrepp som content finns möjlighet att ställa kreativteten på sin spets. Ofta blir det i klassiska format men då och då även i andra spännande skepnader.
Historier
Våra redaktörer och designers kommer från journalistiken och brinner för engagerande berättelser– storys som finns även i er organisation.
Distribution
Vi vet hur vi ska jobba med kampanjer i era kanaler för att nå kpier och skapa konvertering.
Teknik
Vi är med och utvecklar våra kunders tekniska plattformar för att öka möjligheterna till konvertering.
Design
På Ci hittar ni några av Sveriges mest prisade formgivare. De ser till att vi håller formen oavsett om det rör magasin, webb eller video.
Strategi och redaktionell utveckling
Vår bakgrund inom redaktionell utveckling av stora kommersiella medier är viktig när vi utvecklar strategier och koncept för våra kunder.
Video
Vi älskar rörligt! Allt från fartfulla biltester och explainers till eventproduktion och case produceras varje vecka på Ci.
Analys
Med tester, uppföljning och analys ser vi till att innehållet får bästa möjliga effekt.

Vad är content marketing?!

Content marketing handlar i grund och botten om att ge era målgrupper det de behöver. Med andra ord: Glöm det ni vill berätta om ert företag eller organisation och fokusera på vad era målgrupper vill veta.

I dag är content marketing en kanaloberoende disciplin där ni kommunicerar med hjälp av egna och förtjänta medier. Vi utgår från det vi behöver berätta snarare än att vi fokuserar på kanalerna som sådana. De är enbart verktyg för att nå ut med era berättelser. 

Aldrig har er Facebook-sida eller ert Linkedin-konto varit viktigare. Och aldrig har det varit viktigare att ha en tydlig bild av vad era kanaler ska användas till.

Content marketing är en relativt ung marknadsföringsdisciplin. Men allt fler förstår tjusningen i att ge målgrupperna det de vill ha och ta kontrollen över sina egna kanaler.

Spenderar man lika mycket tid med sina kollegor som med familjen gäller det att trivas på jobbet. Vi är en nästan 20 personer stor jobbfamilj som tillsammans skapar filmer, tidningar och en massa oförglömliga minnen.

Content marketing i siffror

2019 kommer 84,5 procent av amerikanska företag med minst 100 anställda jobba efter en content marketing-strategi. (eMarketer)

55 procent av tillfrågade marknadsförare menar att deras blogg är viktigaste verktyget i inbound marketing. (Hubspot)

Topp tre contenttyper som använts inom B2B under det senaste året är fördjupande artiklar och guider, videosnuttar och stories på sociala medier. (CMI)

När 2019 är slut kommer 80 procent av innehållet på internet vara video. Det spår it-företaget Cisco. (IAB)

74 procent av marknadscheferna menar att de saknar tekniken som krävs för att nå deras mål. (Nielsen CMO Report 2018)

En liten byrå med stora kunder