Vi hjälper våra kunder med allt från strategi till produktion och distribution.

Strategi: Släng inte pengar i sjön!

Grundförutsättningen för att lyckas med content marketing är att ni har en strategi för varför, hur och när ni ska kommunicera. När vi på Ci tar fram en strategi tillsammans våra kunder börjar vi med att sätta mätbara mål, syfte och målgrupper för innehållet.

Utifrån dessa insikter tar vi fram övergripande budskap, tonalitet och vilka olika typer av innehåll vi ska producera och distribuera. Utöver detta sätter vi upp en kanal- och distributionsplan.

En del företag med inhousebyråer anlitar oss enbart för att ta fram en contentstrategi. Det vanligaste är dock att detta arbete är starten på en lång framtida relation och då är strategifasen ett utmärkt tillfälle att lära känna kunden utan och innan.

Produktion: Hög kvalitet i alla kanaler

Produktion är kärnan i vår verksamhet. Varje månad levererar vi texter, bilder, filmer, nyhetsbrev, whitepapers, tidningar, podcasts och video till våra kunder. Produktionerna kan stötta våra kunder i allt från intern- och externkommunikation till employer branding.

Tillsammans med våra kunder tar vi fram en rimlig månadsleverans utifrån strategi och budget.

Distribution: Maximera utfallet

Utan en genomtänkt distributionsplan är det himla onödigt att lägga resurser på produktion. Digitala kanaler erbjuder fantastiska möjligheter, men också flera fallgropar.

Tillsammans med vår systerbyrå Always On Media ser vi till att ni når maximal effekt för varje investerad krona. Vi hjälper till att SEO-anpassa innehållet, skapar annonsstrategier och optimerar kampanjer i sociala medier. Och givetvis tar vi även hand om den inte så oviktiga uppföljningen.