Omgörning av Sandviks magasin

Under hösten 2023 lanserade den globala industrikoncernen Sandvik en ny visuell identitet. Samtidigt passade de på att göra om magasinet Meet Sandvik, tillsammans med oss på Ci.

Vi har gått till botten med såväl innehåll som form. Vi startade arbetet med att ta fram en ny redaktionell plattform och en helt ny riktning för tidningen. I dag andas den betydligt mer innovation än tidigare.
— Natalie Roos, Redaktör

Art director Johan Blomgren står bakom formen. Han valde bland annat ett format som tar för sig ordentligt.

Vi ville göra ett mer modernt magasin med en avskalad framtoning – och Sandviks nya grafiska profil gav oss möjlighet till en renare, tydligare och mer självsäker tidningsform. För att göra den nya formen rättvisa var det naturligt att gå på ett större format och ett obestruket papper.
— Johan Blomgren, art director

Ci kommer producera magasinet två gånger per år samt skapa innehåll till Sandviks digitala kanaler.

Vill ni också ha hjälp med er tidningsproduktion? Kontakta Helena Distner för att boka ett möte!

Föregående
Föregående

Så får Botkyrka kommun kriminella att starta om

Nästa
Nästa

Veckans roligaste jobb…